منتظران ظهور حضرت حجت عج

اگر آنچه پدرت مى بیند ببینى گریه نمى کنى

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۱ ق.ظ

شخصى بنام حبیب بن عمر گوید: به عیادت حضرت امیر علیه السّلام در همان بیمارى که از دنیا رفت رفتم ، نگاهى به جراحت (سر) حضرت انداختم و گفتم :
... یا امیرالمومنین این زخم شما چیز (مهمى ) نیست ، و بر شما خوفى نیست ، حضرت فرمود: اى حبیب به خدا قسم من همین ساعت از میان شما مى روم .
ام کلثوم دختر حضرت با شنیدن این جمله گریان شد، حضرت فرمود: دخترم چرا گریه مى کنى ؟ جواب داد: بابا شما فرمودى همین ساعت از من جدا مى شوى ، حضرت فرمود: دخترم گریه نکن ، به خدا قسم اگر آنچه پدرت مى بیند، ببینى گریه نمى کنى !
حبیب گفت : عرض کردم یا امیرالمؤمنین شما چه مى بینى ؟ حضرت فرمود: ملائکه آسمانى و پیامبران را مى بینم که کنار یکدیگر ایستاده همگى منتظرند مرا در آغوش بگیرند و اینک این برادرم محمد صلى الله علیه و آله است که نزد من نشسته و مى فرماید: (یا على ) بیا که آنچه در مقابل تو است از حالتى که تو در آنى بهتر است .
راوى گوید: از منزل خارج شدم تا آنکه حضرت از دنیا رفت .
فردا صبح امام مجتبى علیه السّلام بر منبر رفت و پس از حمد و ثناى الهى فرمود: اى مردم شب گذشته قرآن نازل شد (شب بیست و سوم رمضان ) و در این شب عیسى بن مریم به آسمان برده شد و در همین شب یوشع بن نون کشته شد و در این شب امیرالمؤمنین علیه السّلام از دنیا رفت .
به خدا قسم هیچ یک از اوصیاء (پیامبران گذشته ) و نه کسانى که بعد از او مى آیند (از امام علیه السّلام ) بر او در وارد شدن به بهشت سبقت نگیرند.
هر گاه پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله او را به جنگ مى فرستاد، جبرئیل در طرف راست او و میکائیل در طرف چپ او یارى را مى دادند.
آنگاه حضرت فرمود: او از مال دنیا طلا و نقره اى (هیچ پولى ) باقى نگذارد، مگر هفتصد درهم که از سهم او زیاد آمده بود و مى خواست براى خانواده اش خدمتکارى بگیرد. (1)

بارالها! معرفت خویش و پیامبر گرامى و خاندان بزرگوار او را نصیب ما بگردان و ما را از دوستان و شیعیان مخلص ایشان قرار بده .

اللّهم احینا حیاة محمد و آل محمد و امتنا ممات محمد و آل محمد و الحمدللّه اولا و آخرا.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۵/۰۷
  • ۳۰۳ نمایش
  • محمد معین آقاشاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی