منتظران ظهور حضرت حجت عج

جهت دعا چیست؟

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷ ب.ظ

به امام صادق (ع) گفتم: خدا در قرآن می‌گوید «ادعونی استجب لکم» ما دعا می‌کنیم، ولی اجابتی نمی‌بینیم!
امام فرمود: یعنی فکر می‌کنی خدا زیر حرفش زده؟
گفتم: نه!
فرمود: پس چرا اینطور است؟
گفتم: نمی‌دانم!...
فرمود: ولی من می‌دانم. کسی که دستورات خدا را اطاعت کند، سپس از جهت دعا، دعا کند، خدا اجابت می‌کند.
گفتم: جهت دعا چیست؟
فرمود: با حمد خدا شروع می‌کنی و نعمت‌هایی را که به تو داده، به یاد می‌آوری و از او به خاطر آنها تشکر می‌کنی. بعد بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) صلوات می‌فرستی، بعد گناهانت را به یاد می‌آوری و به آنها اقرار می‌کنی و بعد از خدا می‌خواهی گناهانت را ببخشد.
این است جهت دعا!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۷/۰۹
  • ۴۰۸ نمایش
  • محمد معین آقاشاهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی